show case - Design District

Huisstijl, visuele identiteit, communicatie- & verkoopmiddelen, jaarthema's



Design District

Design District (voorheen 100% Design - Nederland) is hét vakevenement voor interieurdesign in Nederland en vindt plaats op een prachtige locatie: Taets, Zaandam. Een grote gerenoveerde fabriekshal op het terrein biedt een perfect onderkomen voor Design District. In een aangename en ongedwongen sfeer ontmoeten kwalitatief hoogstaande deelnemers en geïnteresseerde bezoekers elkaar om de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van interieurdesign te ontdekken.
Omdat de organisatie van het evenement besloot een naamswijziging door te voeren kreeg Crystallize de opdracht alle visuele elementen te ontwerpen die thuis horen in een authentieke identiteit. Alle visuele communicatie- en verkoopmiddelen, zoals logo, visitekaartjes, briefpapier, website, tijdschriftadvertenties, brochures en beurscatalogus werden ontworpen en geproduceerd.

Elk jaar ontwikkelt de organisatie een nieuwe thema-stijl, waarmee niet alleen de advertenties en brochures worden verfraaid. Ook de beursvloer zelf ademt dezelfde sfeer. We zijn er trots op dat we al sinds 2005 tekenen voor dit geweldige design-evenement!


Logo's

Een nieuwe naam was de aanleiding voor een complete herziening van de huisstijl. De organisatie van Design District wenste een flexibel, herkenbaar, beeldmerk dat naar behoefte kan worden voorzien van de ondertitel. De eenvoudige lijnvoering van het beeldmerk komt terug in de typografie van het logo.


Communicatiemiddelen

'Low budget, high impact'. Het bedrukken van briefpapier is niet erg duur meer. Maar wel erg zonde als blijkt dat 90% van alle communicatie tegenwoordig via e-mail gaat. Vergeeld papier, gedoe met de printer, noem maar op. De standaard laser-printer bood uitkomst. In een Microsoft™ Word template hebben we alle elementen ondergebracht die nodig zijn voor schriftelijke communicatie. De huisstijl en de inhoud van de brief worden zo in één keer, tegelijkertijd geprint.


Website

Een dynamische website waarvan de inhoud regelmatig aangepast kan worden, dat was de opdracht. Op basis van een standaard CMS ontwikkelde we een flexibel 'WordPress-template' zodat alle informatie overzichtelijk gepresenteerd wordt.

Bezoek de website!

Login voor deelnemers


Ondernemingen die deelnemen aan Design District hebben de beschikking over een online bestelsysteem. Hiermee kan iedere deelnemer '24/7' toegangkaarten, parkeerbewijzen, etc. bestellen, zonder tussenkomst van de organisatie.
Ook kan men de inzending voor de 'District Award' via deze weg kenbaar maken. Én elke deelnemer voert hier ook zélf zijn gegevens en informatie in voor de online catalogus.

 

Online catalogus


Deelnemers van Design District krijgen een plekje in de catalogus van het evenement. Een deelnemer voert onder zijn eigen account de gegevens in die gepubliceerd moeten worden (bedrijfsgegevens, afbeelding, en promotietekst). De bezoeker die de catalogus wil inzien heeft zo direct toegang tot de informatie die de deelnemer zelf invult.

Bekijk 'm live online!

 

Nieuwsbrief


Het versturen van een nieuwsbrief kent specifieke valkuilen als de lijst met ontvangers lang is. De lijst nieuwsbriefontvangers van Design District telt ongeveer 13.000 e-mail adressen. De organisatie kan met een door ons geprogrammeerde 'plugin' vanuit het CMS een fraai opgemaakte nieuwsbrief versturen, zonder allerlei 'spam-alarmen' af te laten gaan.

Schrijf je gratis in voor de nieuwsbrief!


Jaarlijkse thema-ontwerpen

Tijdloos design is van alle tijden. Tegelijkertijd ontkennen we niet dat design ook mode-gevoelig kan zijn. Daarom wordt elk jaar een nieuw thema-ontwerp uitgewerkt waarmee het evenement een nieuw gezicht krijgt. We ontwerpen elk jaar een visueel concept dat wordt uitgerold over alle grafische uitingen en de ruimtelijke inrichting van het evenement. Op die manier staan we elke editie garant voor een herkenbare, verrassende beleving voor zowel de bezoekers als de deelnemers van de beurs.




2012

2012 was het jaar waarin Design District de naam (en dus ook de huisstijl) en de lokatie van het evenement veranderde. Grote nadruk is dus komen te liggen op de introductie van dit nieuws. Vorm, kleur en typografie zijn zuiver op elkaar afgestemd zodat de merkbeleving optimaal tot uitdrukking kwam. Niet te missen!




2013

Herkenbaarheid en bestendiging van de merkbeleving; dat was de kern van het duurzame ontwerp in 2013. De uitnodigingen werden opvallend verstuurd in een koker, zodat de 'banner' die erin zat kreukloos is gearriveerd bij de genodigden. Bovendien zorgde deze verzendwijze voor de broodnodige attentie aangezien deze koker niet 'onder aan de stapel' kon komen te liggen.

Aanpak


Bekijk onze promotievideo, lees alles over ons proces en download de 'Crystallize briefingtool'.

Portfolio - Allround design


Bekijk onze menukaart en laat u, aan de hand van deze uitgebreide 'show cases', inspireren!

Portfolio - Creative helpdesk


Bekijk het overzicht van onze meest recente ontwerpen.

 
© Crystallize 2017   |   Gevers Deynootstraat 112   |   2586 HW DEN HAAG   |   +31 (0)70 427 8805   |   info@crystallize.nl